DEFTERRADLIKTAN 2/B AÇIKLAMASI

3256

Antalya Defterdarlığı’nın 2/B Arazileri ile İlgili Açıklaması

Antalya Defterdarlığı’ndan Odamıza ulaşan duyuruda 18.04.2012 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen 2/B arazilerinin tespit, satış ve devir işlemleri ile ilgili açıklaması aşağıdadır. Not: 6292 Orman Köylülerinin Kalkınmalarının Desteklenmesi ve Hazine Adına Orman Sınırları Dışına Çıkarılan Yerlerin Değerlendirilmesi ile Hazineye Ait Tarım Arazilerinin Satışı Hakkında Kanun 26 Nisan 2012 Tarihli ve 28275 Sayılı Resmî Gazete’de yayınlanmıştır. Söz konusu Kanunu görmek için TIKLAYINIZ….
19.04.2012
İLİMİZDE BULUNAN 2B ARAZİLERİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMA
Ülkemizde en fazla 2/B varlığı bulunan İlimiz sınırları içerisinde yaklaşık 82 bin vatandaşımızı ilgilendiren orman vasfını kaybetmiş 2/B’lik taşınmazların hak sahiplerine satışını düzenleyen Kanun, 18.04.2012 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilmiş olup, Sayın Cumhurbaşkanımızın onaylaması halinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girecektir. 2/B alanlarının tesbitiyle ilgili 5831 sayılı Kanun uyarınca Tapu Kadastro Genel Müdürlüğünce güncelleme ve kadastro çalışmalarında 31.12.2011 tarihinden önce  kullanıcı ve/veya muhdesat sahibi olduğu belirlenen vatandaşlarımız taşınmazın bulunduğu yere göre; ilimiz merkezindeki ilçelerde bulunanlar (Aksu, Döşemealtı, Kepez, Konyaaltı, Muratpaşa) Defterdarlığımıza, il merkezi dışındaki ilçelerde bulunanlar ise ilgili Malmüdürlüklerine, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 6 (altı) ay içinde başvurmaları gerekmektedir. Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra düzenlenecek güncelleme listelerine veya kadastro tutanaklarına göre kullanıcı ve/veya muhdesat sahibi olduğu belirlenen vatandaşların ise askı ilan listelerinin kesinleştiği tarihten itibaren 8 (sekiz) ay içinde gerekli başvuruları yapacaklardır. İdarece belirlenen bedele itiraz ve dava konusu etmemesi ile hukuki bir engelinin olmadığının belirlenmesi halinde hak sahibi olacak kullanıcılara, taşınmazların satış bedelleri, idarece belirlenmiş olan rayiç değerin %70’i üzerinden hesaplanarak belirlenecektir. Satış bedellerinin peşin ödenmesi halinde %20, bedelin yarısının peşin ödenmesi halinde ise %10 indirim uygulanacaktır. Taksitli ödemenin tercih edilmesi halinde satış bedelinin %10’u, yapılan yazılı tebligat tarihinden itibaren en geç 3 ay içinde, kalanı ise belediye ve mücavir alan sınırları içinde en fazla 3 yılda 6 eşit taksitte, belediye ve mücavir alan sınırları dışında ise en fazla 4 yılda 8 eşit taksitle faizsiz ödenebilecektir. İlimizde bugüne kadar yürütülen çalışmalar ile 72.053 adet ve 26 bin 120 hektar 2/B vasıflı taşınmazda yaklaşık 82 bin kullanıcı belirlenmiştir. Kullanıcı ve taşınmaz bilgilerini içerir listeler, yasanın yürürlüğe girmesini müteakiben ilgili taşınmazların bulunduğu mahalle veya köylerin muhtarlıklarında askıya çıkarılacak ve Defterdarlığımız internet sitesinde (www.antalyadefterdarligi.gov.tr) Defterdarlığımızca duyurulacaktır. Başvurular esnasında yoğunluk yaşanmaması ve vatandaşlarımızın uzun kuyruklarda bekletilmemesi amacıyla Antalya Merkez ve diğer ilçelerimizde mahalle ve köy itibariyle, ayrı ayrı başvuru tarihleri belirlenerek başvurular alınacaktır. Antalya Merkez ve diğer ilçelerimizde, mahalle ve köyler itibariyle hangi tarihlerde başvuruların kabul edileceği ilgili muhtarlıklarda ve Defterdarlığımız internet sitesinde (www.antalyadefterdarligi.gov.tr) yasanın yürürlüğe girmesi ile birlikte duyurulacaktır.  Vatandaşlarımızın layık olduğu en güzel ve en iyi şekilde kamu hizmeti sunmak amacıyla Antalya Defterdarlığı’nda 5 adet başvuru masası oluşturulmuş, ayrıca İlimiz merkezi dışındaki ilçeler arasında en fazla 2/B arazisi bulunan Alanya, Manavgat, Kaş, Demre, Serik ve Kemer İlçelerinde de benzer nitelikte başvuru masaları oluşturulmuştur. Vatandaşlarımızın aşağıda belirtilen hususlarda bilgilendirme ihtiyacı duyulmuştur. -Her bir kullanıcı tarafından, kullanıcı olarak belirlendikleri her taşınmaz için ayrı ayrı başvuru bedelleri yatırıldıktan sonra, İl Merkezinde ve İlçelerde oluşturulan başvuru masalarına; başvuru sahibinin nüfus cüzdanının fotokopisi, başvuru bedelinin yatırıldığına dair dekont veya belge, kanuni mirasçılarda mirasçı olduklarını gösterir veraset belgesinin onaylı örneği, akdi haleflerden Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra düzenlenen hak sahibinin veya mirasçılarının noter tasdikli yazılı muvafakatı, tüzel kişiler için imza sirkülerini gösterir yetki belgeleri ile birlikte başvurularını yapacaklardır. -Başvuru bedelleri yatırılırken dekontların (makbuz) üzerine başvuru bedellerinin hangi mahalle/köy ve ada/parsel numaraları ile kullanıcı şahsın T.C. Kimlik Numarasının ayrıca belirttirilmesi gerekmektedir. Başvuru süresinin kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren 6 ay içinde sonlanacak olması nedeniyle, kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren Defterdarlığımızca yapılacak duyuruların takip edilmesi gerekliliğinin halkımız tarafından bilinmesi büyük önem arz etmektedir. Kamuoyuna saygı ile duyurulur. HİDAYET MAT
ANTALYA DEFTERDARI * Not: 6292 Orman Köylülerinin Kalkınmalarının Desteklenmesi ve Hazine Adına Orman Sınırları Dışına Çıkarılan Yerlerin Değerlendirilmesi ile Hazineye Ait Tarım Arazilerinin Satışı Hakkında Kanun 26 Nisan 2012 Tarihli ve 28275 Sayılı Resmî Gazete’de yayınlanmıştır. Söz konusu Kanunu görmek için TIKLAYINIZ….