İNDİRİMLİ SATIŞLARA YENİ DÜZENLEME

3241

İndirimli Satışlara İlişkin Reklam ve İlanlara Standart Getirildi..

İNDİRİMLİ SATIŞLARA YENİ DÜZENLEME
İndirimli Satışlara İlişkin Reklam ve İlanlara Standart Getirildi.. İndirimli satışlara ilişkin reklam ve ilanlara yeni düzeneme getiren Yönetmelik değişikliği yürürlüğe girdi. 25.10.2007 tarih ve 26681 sayılı Resmi Gazete de yayınlanan ”Ticari Reklam Ve İlanlara İlişkin İlkeler Ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik”hükümleri uyarınca bundan böyle çeşitli nedenlerle indirimli satışa giden işletmeler bu satışlar ile ilgili ilan ve reklamlarında yönetmelik hükümlerine göre hareket edecekler. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın konuya ilişkin açıklamasında yeni mağaza açılışları, işyeri tasfiyesi, işyerinin taşınması ve mevsimin sona ermesi gibi nedenlerle, işletmeler tarafından sık sık indirimli satışlara başvurulduğu,  ancak uygulanacak indirimli satışlara ilişkin reklam ve ilanlarda, çoğu zaman tüketicilere yeterli bilgi verilmemekte olduğu, tüketicileri cezbedecek hususların vurgulanmasıyla yetinilmekte, bunun sonucunda da tüketici hoşnutsuzlukları ve mağduriyetleri yaşanmaktadır denilmektedir.Bu konuda son zamanlarda basında da yer alıp kamuoyunun gündemini oluşturan kısa süreli ve sınırlı ürün satışının yapıldığı şok indirimlerin ortaya çıkardığı sıkıntıların giderilebilmesi, tüketicilerin, yapılacak indirimli satışlar hakkında daha ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını temin amacıyla, “Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelikte indirimli satışların reklam ve ilanlarında uyulacak ilkeler belirlenmiştir. Getirilen yeni düzenleme ile indirimli satışlara ilişkin reklam ve ilanlarda;
1. Mal veya hizmetlerin fiyatlarında yapılacak indirim miktarı veya oranı ile,
2. İndirimli satış uygulamasının başlangıç ve bitiş tarihlerinin belirtilmesi,

İki haftayı geçmeyecek şekilde yapılacak indirimli satışlarda ise, yukarıda belirtilen hususların yanı sıra satışa sunulan mal veya hizmetlerin;
1. Miktarının, markasının, modelinin ve diğer özelliklerinin,
2. İndirim öncesi fiyatı ile indirimli fiyatının ayrı ayrı ve aynı büyüklükte gösterilmesi,
zorunlu olacaktır. Belirlenen ilkelerin ihlali halinde; reklam kurulunca yürütülecek inceleme sonrasında reklam ve ilanın durdurulmasının yanısıra idari para cezası ile de karşı karşıya kalabileceklerdir. Söz konusu reklam ve ilanlar hakkında www.sanayi.gov.tr adresi üzerinden reklam kurulu başkanlığına online şikayetler ulaştırılabilmektedir.   25 Ekim 2007 PERŞEMBE   Resmî Gazete  Sayı : 26681
 
YÖNETMELİK
 
MADDE 1 – 14/6/2003 tarihli ve 25138 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğe 12 nci maddesinden sonra gelmek üzere, aşağıdaki 12/A maddesi eklenmiştir: “İndirimli satışlar MADDE 12/A – Herhangi bir ticari işletmenin açılışı, tasfiyesi, başka bir yere taşınması, mevsimin sona ermesi gibi nedenlerle yapılacak indirimli satışlara ilişkin reklam ve ilanlarda, indirim miktarı veya oranı ile indirim döneminin başlama ve bitiş tarihlerinin belirtilmesi zorunludur. İki haftayı geçmeyecek şekilde yapılacak olan indirimli satışlara ilişkin reklam ve ilanlarda; satışa sunulan mal ve hizmetlerin miktarı, markası, modeli ve diğer özellikleri yanında indirim öncesi fiyatı ile indirimli fiyatının belirtilmesi ve söz konusu fiyatların yazılı reklam ve ilanlarda aynı büyüklükte gösterilmesi zorunludur.” MADDE 2 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 3 – Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.