Dosyalar

TURİZM PERSONELİ İŞBAŞI EĞİTİMLERİ

8295

Turizm Bakanlığı ve Odamız İşbirliğinde Turizm Personeli İşbaşı Eğitimleri Başlıyor…

Malumlarınız olduğu üzere, ülkemizin gelişiminde önemli bir noktaya gelmiş olan turizm sektörünün, daha ileri amaç ve hedefler doğrultusunda gelişebilmesi için eğitim, önceliği ve önemi giderek artan temel bir unsur haline gelmiştir. Bu konunun önemi nedeni ile yapılan yasal düzenlemelerde de turizm tesislerinin eğitimli personel çalıştırması yönünde uygulamalar hayata geçirilmektedir. Konu ile ilgili olarak 21.06.2005 tarihli Resmi Gazete de yayınlanarak yürürlüğe giren ‘’Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelikte” de Turizm tesislerinde eğitimli personel ile hizmet verilmesine özen gösterileceği ve bu konuda yetkili kurum ve kuruluşlardan alınmış sertifikaları haiz personelin de eğitimli personel kapsamında değerlendirileceği belirtilmiştir.

Bu bilgiler ve gelişmeler ışığında, odamız tarafından turizm sektöründe çalışan personelleri vasıflandırmak ve turizm sektöründeki hizmet kalitesini arttırmak ve bölgemizde faaliyet gösteren turistik tesislerde çalışan personelin bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amacıyla ‘Kültür Ve Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü ile birlikte Turizm Personeli İş Başı Temel Eğitim programı uygulamaya konulmuştur.

Program kapsamında düzenlenecek kurs ve eğitimler aşağıya çıkarılmıştır. Kurslara katılacak olanların (iki) adet fotoğraf, nüfus cüzdanı fotokopisi ve ekte belirtilen form ile birlikte Odamız Eğitim Şubesi’ne başvurmaları gerekmektedir. Kurs sonunda katılımcılara Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü tarafından sertifika verilecektir.

Kurslara katılım ücretsiz olup, söz konusu eğitimlere işletmenizin ilgili personellerinin katılımının sağlanmasını rica eder; esenlikler dileriz
İŞ BAŞI EĞİTİM KURSLARI KURS KONUSU TARİH KATILIMCI 1 ÖN BÜRO 07-14 TEMMUZ 2009 Konaklama İşletmeleri Ön Büro Personelleri 2 YİYECEK İÇECEK SERVİSİ 07-14 TEMMUZ 2009 Konaklama Ve Yeme-İçme İşletmeleri Servis Personelleri 3 KAT HİZMETLERİ 07-14 TEMMUZ 2009 Konaklama Ve Yeme-İçme İşletmelerinde Kat Hizmeti Görevlileri 4 YİYECEK ÜRETİMİ 07-14 TEMMUZ 2009 Konaklama Ve Yeme-İçme İşletmeleri Mutfak Personelleri 5 YÖNETİCİLERİ EĞİTİCİ OLARAK YETİŞTİRME KURSLARI 21-26 TEMMUZ 2009 Turizm İşletmelerinde Bölüm Müdürü, Müdür Yardımcısı Ve Bölüm Şefi Düzeyinde Görev Yapan Personele   ● Kurslar (Yöneticileri Eğitici Olarak Yetiştirme Kursları Hariç) 9 Gün Eğitim Ve 1 Gün Sınav Olmak Üzere Toplam 10 gündür.  Kurs Saatleri Katılımcılar İle Karşılıklı Belirlenebilecektir. ● Programlara Katılım Ücretsizdir. Programlar İle İlgili Ayrıntılı Bilgi ve irtibat
Suzan SUBAŞI /  ALTSO Eğitim Şubesi
Tel: 0.242.512 16 97- Dahili: 35 Faks: 0.242.513 69 07 E-Mail: egitm@altso.org.tr Eğitim Katılım Formu İçin TIKLAYINIZ

 {mospagebreak} 1 ÖNBÜRO EĞİTİMİ   EĞİTİMCİ Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Eğitmenleri TARİH 07/14-TEMMUZ-2009 (8 GÜN) KONULAR Kursun tanıtımı ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi,
Konaklama işletmelerinde önbüronun yeri, amacı ve önemi,
Bölümleri ve diğer bölümlerle irtibat ve işbirliği,
Hijyen ve kişisel görünüm,
Önbüro personelinin kişisel özellikleri,
Misafir ilişkileri,
Misafir şikayetleri,
Oda tipleri,
Geliş şekillerine göre rezervasyon çeşitleri,
Resepsiyon memurunun görev, yetki ve sorumlulukları,
Oda satış teknikleri,
Resepsiyonda  münferit c/ın – c/out,
Resepsiyonda grup  c/ın – c/out,
Resepsiyonda sabah, akşam ve gece şiftleri,
Ön kasa işlemleri,
Telefon ile iletişim
Telefon ile iletişi
Concıerge personelinin görev, yetki ve sorumlulukları {mospagebreak} 2 KAT HİZMETLERİ   EĞİTİMCİ Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Eğitmenleri TARİH 07/14-TEMMUZ-2009 (8 GÜN) KONULAR Kursun tanıtımı ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi,
Konaklama işletmelerinde kat hizmetlerinin yeri, amacı ve önemi ve diğer bölümlerle irtibat ve işbirliği,
Kat hizmetleri personelinin nitelikleri, görev ve sorumlulukları
Mesleki ahlak kuralları,
Kişisel görünüm ve hijyen
Kat hizmetleri bölümünde kullanılan malzemelerin tanıtımı, kaldırılması ve muhafazası,
Temizlik maddeleri leke çıkarıcıların tanıtımı, kullanımı, kaldırılması ve muhafazası,
Elektrikli temizlik araçlarının tanıtımı, kullanımı, kaldırılması ve muhafazası,
Kat ofisi düzeni,
Kat arabasının tanıtımı ve hazırlanması,
Oda tipleri,
Oda görevlisi raporunun hazırlanması,
Konuk odalarının temizlenmesi,
Yatak yapımı,
Banyo temizliği,
Genel temizlik,
Kat hizmetlerinde iş güvenliği ve güvenli çalışma.  
{mospagebreak}

3 YİYECEK İÇECEK SERVİSİ   EĞİTİMCİ Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Eğitmenleri TARİH 07/14-TEMMUZ-2009 (8 GÜN) KONULAR Kursun tanıtımı ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi,
Konaklama işletmelerinde yiyecek ve içecek servisinin yeri, amacı ve önemi,
Bölümleri ve diğer bölümlerle irtibat ve işbirliği,
Hijyen ve kişisel görünüm,
Yiyecek ve içecek servisinin personelinin kişisel özellikleri,
Temel servis teknikleri,(Elde tabak taşıma, boş tabak toplama vb.)
Servise hazırlık, (Kuver hazırlama, menajların hazırlanması vb.)
Menüler,
Konuğa servis,(Yemek süresince servis)
Kahvaltı, oda, cafe servisleri,
Ziyafetler, özel kuver ve servisler,(Balık servisi ,meyve servisi vb.)
İçecekler ve içecek servisi,(Bar bilgisi)

{mospagebreak}

4 YİYECEK ÜRETİMİ   EĞİTİMCİ Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Eğitmenleri TARİH 07/14-TEMMUZ-2009 (8 GÜN) KONULAR Kursun tanıtımı ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi,
İşletmelerde yiyecek ve içecek bölümünün organizasyonu, önemi, diğer bölümler ile irtibat ve iş birliği,
Mutfak personelinin nitelikleri ve görev ve sorumlulukları,
İş güvenliği ve güvenli çalışma yöntemleri,
Kişisel hijyen, yiyecek hijyeni, işyeri hijyeni,
Depolama teknikleri/temel gıda maddeleri ve besin değerleri,
Menü çeşitleri ve menü oluşturma teknikleri,
Temel pişirme metodları ve kullanıldıkları yerler,
Et suyu, çorba, sos çeşitleri ve hazırlanışları,
Meze, salata, zeytinyağlı yemek çeşitleri ve hazırlanışları,
Av hayvanları, kümes hayvanları, balık ve deniz ürünleri yemeklerinin hazırlanışları,
Et yemeği çeşitleri ve hazırlanışları,
Tatlı, pasta, kek, ekmek, börek çeşitleri ve hazırlanışları
{mospagebreak}

5 YÖNETİCİLERİN EĞİTİCİ OLARAK YETİŞTİRİLMESİ   EĞİTİMCİ Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Eğitmenleri TARİH 21/26-TEMMUZ-2009 (6 GÜN) KONULAR Eğitimin tanımı,
Eğitimin amaçları,
Eğitimin yararları,
Eğitim işleminin basamakları,
Eğitimin planlanması,
İş tanımı,
Görev analizi,
Ders planı,
İletişim,
Öğrenme yöntemleri,
Bilgi öğretimi & beceri eğitimi,
İşbaşı eğitimi,
Soru sorma,
Eleştiri,
Eğitim metotları,
Eğitim araç – gereçleri,
Ölçme ve değerlendirme,
Uyum eğitimi,
İyi bir yöneticinin özellikleri,
Uygulama çalışmaları ve değerlendirme.



Dosyalar

  • (58,00 KB)
  • Eğitim Katılım Formu İçin TIKLAYINIZ (58,00 KB)