ANTALYA BÖLGESİNE KALKINMA AJANSI KURULDU

3808

Antalya’nın de içinde bulunduğu 55 ili kapsayan 15 yeni Kalkınma Ajansları kuruldu

Bakanlar Kurulu’nun 55 ili kapsayacak şekilde 15 ayrı merkezde yeni Kalkınma Ajansları kurulmasına ilişkin kararı, 25.07.2009 Tarihli Resmi Gazete ‘de yayımlanarak, yürürlüğe girmiştir. Kanun kapsamında Antalya, Burdur ev Isparta illerini de içine alan bir Kalkınma Ajansı da bölgemizde kurulmuştur. Söz konusu ajansın kalkınma kurulunda odamız da temsil edilecektir.

Kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek, kaynakların yerinde ve etkin kullanımını sağlamak ve yerel potansiyeli harekete geçirmek suretiyle, ulusal kalkınma plânı ve programlarda öngörülen ilke ve politikalarla uyumlu olarak bölgesel gelişmeyi hızlandırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmak amacı ile kurulan Kalkınma Ajanslarının yapılanmalarının ardından önümüzdeki aylarda faaliyetlerine başlaması beklenmekte.

Kalkınma Ajansı kapsamında ayrıca bölge illerinin her birinde de Yatırım Destek Ofisleri Oluşturulacak. Biri koordinatör olmak üzere, en çok beş uzmandan oluşan yatırım destek ofisleri, bölge illerinde, özel kesimdeki yatırımcıların kamu kurum ve kuruluşlarının görev ve yetki alanına giren izin ve ruhsat işlemleri ile  diğer idarî iş ve işlemlerini ilgili mevzuatta belirtilen süre içerisinde, ilgili mevzuatta bir süre belirtilmemişse  öncelikle ve ivedilikle sonuçlandırmak üzere yönetim kurulu adına tek elden takip ve koordine etmek, yatırımları izlemek, ilgili mevzuattaki başvuru koşulları ve istenen belgeler doğrultusunda yatırımcıya bilgi vermek ve yol göstermek gibi görevleri üstlenecek

Yatırım destek Ofislerinde verilecek bu hizmetler ücretsiz olacak ve yatırımcıların bürokratik engellere takılmaksızın tek noktadan iş ve işlemlerini takip etme olanağı sunacak.  Yatırımcılar, ilgili mevzuatta belirtilen bilgi ve belgelerle yatırım destek ofislerine başvuracaklar ve bu başvuru sonucunda yatırım destek ofislerinde geçen süreler, ilgili mevzuatta belirtilen sürelerden sayılmayacak. Yatırım ile ilgili izin ve ruhsat işlemleri ile diğer idarî iş ve işlemler için yatırım destek ofisleri tarafından ilgili mercilere yapılan başvurular, yatırımcı tarafından yapılmış sayılacak.

Konu ile ilgili açıklama yapan ALTSO başkanı Kerim AYDOĞAN, bu konudaki gelişmenin son derece sevindirici olduğunu belirterek, önümüzdeki günlerde örgütlenme çalışmalarına başlanacak bölgemiz Kalkınma Ajansının çalışmalarına gereken her türlü desteğin verileceğini söyledi.

Ajansın, bölgemizdeki yerel yönetimlerin plânlama çalışmalarına teknik destek sağlamak, bölgede uygulanacak plan ve projeleri izlemek, bölgesel gelişme hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik olarak; kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek, bölgenin iş ve yatırım imkânlarının, ilgili kuruluşlarla işbirliği halinde ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtımını yapmak gibi önemli görevleri olduğunun altını çizen Aydoğan, bölgemize önemli katkılar yapacağına inandığını söyledi.

Kalkınma Ajansına bağlı olarak İllerde kurulacak Yatırım Destek Ofisleri’ nin de yatırımcıların önünde önemli engel olan ve bürokrasideki zaman kaybını giderecek uygulamanın da ülkemizin yatırım ortamının iyileştirilmesine önemli katkı sağlayacağını söyledi.