GEÇİCİ İŞGÖRMEZLİK ÖDENEĞİ İLE İLGİLİ SGK DUYURUSU

3327

01.10.2009 tarihinden sonra alınan, iş görmezlik ücret ödemeleri ile ilgili uygulama

T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Antalya Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’nden odamıza ulaşan 24.10.2009 tarih ve 13892.668 sayılı yazıda geçici iş görmezlik ödeneği ile ilgili açıklamalara yer verilmiş olup, konunun üyelerimize duyurulması talep edilmiştir. Söz konusu yazı aşağıdadır. 2008/7 No’lu genelgemiz gereği; 4/1-a (SSK) sigortalıların geçici iş görmezlik ödeneği ödemelerinin, Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğümüze gelmeden doğrudan herhangi bir PTT şubesinden alabilmeleri amacıyla gerekli çalışmalar tamamlanmıştır. Sigortalılarımızın anılan ödemelerde sorunla karşılaşmamaları için, uygulamada yapılan değişiklik hakkında işverenleri bilgilendirme ihtiyacı duyulmuştur. Halen geçici iş görmezlik ödeneğine hak kazanmış veya işlemleri devam eden sigortalılarımız ile işverenlerin uygulama değişikliği hakkında bilgilendirilmeleri bakımdan bir süre daha önceki uygulamalara devam edilecektir. Uygulamada değişikliğinden sonra, sağlık tesislerine gitmek isteyen sigortalıların işverenlerin vizite kağıdı düzenleyip, kaşeleyip imzalamak suretiyle onaylayarak sigortalılara vereceklerdir. Sigortalıların aldıkları raporlarının kendilerine verilen nüshalarını işverenlerine ibrazı üzerine işveren, “sigortalının istirahatlı olduğu sürede çalışmadığına ilişkin belgeyi” düzenleyerek internet üzerinden Müdürlüğümüze bildirecektir. (Çalışamazlık belgesi girişi yapmak için www.sgk.gov.tr adresinden işveren seçeneği seçilir.Ekrana gelen tablodan “İşveren vizite kağıdı ve çalışamazlık belgesi girişi” seçeneği şifre girilerek açılır.Açılan ekranda sigortalının T.C Kimlik numarası veya sicil numarası girilerek ara butonuna basılır, rapor başlangıç tarihi ile raporun bitim sonunda işe başlama tarihi yazılır ve kaydedilir.) Özetleyecek olursak , 01.10.2009 tarihinden sonra sigortalılar tarafından alınan raporlar işverene tesliminden itibaren en geç bir hafta içinde, raporlara ait çalışmazlık belge girişi işverence(doğru şekilde )yapılması halinde (01.10.2009 tarihinden önce alınan raporlar, eski ödeme sistemiyle sigortalıların başvurusu halinde ödenecektir.) belge girişi yapılan sigortalılar rapor ücretlerini, rapor bitim tarihinden sonra diledikleri PTT şubesinden alabileceklerdir  (İş göremezlik ücretinin İnternet üzerinden ödenip ödenmediği kontrolü; www.sgk.gov.tr adresinden işveren seçeneği altındaki “iş görmezlik ödeme görme” kısmı açılarak T.C Kimlik numarasıyla ödemenin çıkıp çıkmadığı görülebilir) Bir ay içinde tahsil edilmeyen ücretler PTT tarafından iade edildiğinden ücretlerin zamanında çekilmesi çok önemlidir. Ayrıca sigortalıların çalışmadığı günlere ait bildirimlerin 01. 10. 2009 tarihinden itibaren internet üzerinden yapılması zorunludur. 01.10. 2009 tarihinden sonra alınan, iş görmezlik ücret ödemelerinin sigortalılar gelmeden ücretlerinin İnternet üzerinden ödenebilmesi için yukarıda belirtilen tarihlerde yapılması, raporlarda eksiklik bulunmaması gerekli olup işveren tarafından bir hafta içinden çalışamazlık belge girişi yapılmayan ve hastane tarafından eksik veya hatalı düzenlenen raporların kayıtları yapılacak ancak ödemeleri eskiden olduğu gibi sigortalıların başvurusu üzerine gerekli eksiklikler tamamlatıldıktan sonra ilgili ünitemizce ödenebilecektir. Emzirme yardımı ve analık ödemelerine ilişkin işlemler, bugüne kadar ki uygulamada olduğu gibi, ünitelerimizce ödenmeye devam edilecektir.

Sigortalılarımızın gereksiz iş günü kaybının engellenmesi ve İl Müdürlüğümüzde oluşan vatandaş yoğunluğunun azaltılması yönünde önem arz eden bu konuya tüm işverenlerimizin gereken hassasiyeti göstermelerini rica eder, çalışmalarınızda başarılar dileriz