VERGİ İLETİŞİM MERKEZİ (VİMER) HİZMETE AÇILDI.

4873

Mükelleflerin ihtiyaç duydukları bilgiye telefon yardımıyla ulaşmalarını sağlamak kurulan Vergi  İletişim Merkezi (444 0 189) hizmete açılmıştır.

VERGİ İLETİŞİM MERKEZİ (VİMER) HİZMETE AÇILDI. Mükelleflerin ihtiyaç duydukları bilgiye telefon yardımıyla ulaşmalarını sağlamak amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığınca kurulmuş olan yeni hizmet birimi Vergi  İletişim Merkezi (444 0 189) Antalya ilinde hizmete açılmıştır. Alanya Vergi Dairesi Müdürlüğü’nün yazıları ile Odamıza ulaşan gelir İdaresi Başkanlığı’nın 25.01.2008 tarih ve 0081172 sayılı yazılarında mükelleflerin en yeni bilgiye, kısa zamanda ve doğru bir şekilde telefon yardımıyla ulaşmalarını sağlamak amacıyla Vergi İletişim Merkezi (VİMER), kurulduğu ve konunun üyelerimize duyurulmasu talep edilmiştir. Buna göre Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından mükelleflerin en yeni bilgiye, kısa zamanda ve doğru bir şekilde telefon yardımıyla ulaşmalarını sağlamak amacıyla kurulan Vergi İletişim Merkezi (VİMER), Çetin Emeç Bulvarı 2. Cad. No:11 Öveçler /ANKARA adresinde faaliyete geçmiş bulunmaktadır. 25 Aralık 2007 tarihi itibariyle sadece Ankara’dan gelen çağrılar için hizmet vermeye başlamış olan VİMER, 2008 Ocak ayı sonu itibariyle İstanbul hariç tüm illerden gelen çağrılara, 1 Mart 2008 tarihinden itibaren ise İstanbul ili sisteme dahil edilerek tüm illerden gelen çağrılara yönelik olarak hizmet verecektir
 
Ocak ayı sonu itibariyle İstanbul hariç Türkiye genelinde tüm mükelleflerin danışma amaçlı sorularına (444 0 189) numaralı VİMER hattı aracılığıyla yanıt verilmesini sağlamak üzere alt yapı çalışmalarına başlanmış ve bu kapsamda Türk Telekom A.Ş. tarafından VİMER hatlarının kurulması bakımından gerekli işlemler yapılmıştır. VİMER hattı Antalya ilinde de Ocak ayı itibarı ile hizmet vermeye başlamıştır. Daha önce Alo Maliye 189 hatlarını arayan mükelleflerin danışma amaçlı soruları için de (444 0 189) numaralı VİMER hattına yönlendirilecektir. Bu itibarla Alo Maliye 189 hattının yalnızca ihbar amaçlı aramalar için kullanılabilecektir. VERGİ İLETİŞİM MERKEZİ
• Mükelleflerimizin vergisel yükümlülüklerini kolaylıkla yerine getirebilmelerini sağlamak amacıyla vergi mevzuatıyla ilgili sorularına yanıt vermek ve bilgi destek sağlamak amacıyla kurulmuştur.
• Genel amaçlı ve mukteza niteliğindeki sorular bu hizmet kapsamında değildir.
• 25 Aralık 2007 tarihinden itibaren Ankara ili için hizmet verilmeye başlanılmıştır.
• Hizmet süreleri hafta içi  09:00 – 19:00 saatleri arasında olacaktır.
• Resmi tatil günlerinde hizmet verilmemektedir.
• Yapılan aramalar şehir içi görüşme tarifesi üzerinden ücretlendirilecektir