Photo Gallery

ÜRÜN OLUŞTURMA VE PAZARLAMA TEKNİKLERİ SEMİNERİ DÜZENLENDİ

4792

TURİZM İŞLETMELERİNDE EĞİTİM VE KALİTE SEVİYESİ AYNI SEVİYEDE VE YÜKSEK OLMALIDIR Odamız ile Kültür Ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü İşbirliğinde planlanan “Ürün Oluşturma ve Pazarlama Teknikleri Semineri” konulu seminer  19.11.2009 gerçekleştirildi. Seminere konuşmacı olarak Gazi Üniversitesi Turizm ve Ticaret Fakültesi Öğretim Görevlisi Dr Evren Güçer katıldı.

“Turistik Ürün Nedir? Turistik Ürün Özellikleri Nelerdir? Urun Geliştirme Sureci,Urun Oluşturmada Yeni Yaklaşımlar Nelerdir? Turistik Urun Pazarlama Teknikleri Nelerdir? Turistik Urun Pazarlamasında Karşılaşılan Sorunlar Nelerdir?” konu başlıklarında düzenlenen seminere ilgi son derece iyiydi.

Seminere konuşmacı olarak katılan Gazi Üniversitesi Turizm ve Ticaret Fakültesi Öğretim Görevlisi Dr Evren Güçer, özellikle turizm gibi hizmet sektörü ağırlıklı işletmelerde ürün oluşturma ve pazarlamanın çok daha değişik yöntemlerle yapıldığını söyledi. Turizm sektörünün son derece kolay bir sektör olarak algılandığını ama insana dayalı olan bu sektörde hizmetin, tüketicilerin isteklerini karşılamak üzere yapılan soyut çabalar olduğunu ve ortada somut ve elle tutulur bir ürün olmadığı için de işin içine direk olarak müşteriyi memnun edebilmek girdiğine işaret etti.

Hizmet sektöründe ürünün soyut olduğu kadar da heterojen yani yere ve duruma göre farklılıklar gösterebilir olması gerektiğine işaret eden Dr Güçer, “Turizm işletmeleri emek yoğun işletmelerdir. Eğitim ve kalite seviyesi aynı seviyede ve yüksek olmalıdır” dedi.

Turizm sektöründe üretim ve tüketimin genellikle eş zamanlı olduğunu da belirten Güçer, “Otelin 100 odasından 70’ini doldurduktan sonra 30’unu sonra dolduralım diyemezsiniz. Veya müşterilerin bir kısmına yemek götrürüp aynı masadaki diğerlerini sonraya bırakamazsınız. Bu manada ürünü anında hizmete dönüştürmek gerekir” dedi.

Güçer, pazarlamanın iç etkenler kadar çevresel etkenleri de olduğunu belirterek; “ Pazarlamada ürünü veya hizmeti veren departmanların uyumu, üretim ve satış anlayışındaki kalite anlayışı pazarlamayı etkileyen iç etkenlerdir. Bir de pazarın kendi dışında yaşadığı gelişmeler ki buna en çok ekonomik değişimleri örnek gösterebiliriz pazarlamaya direk etki eden çevresel faktörlerdir. Alanya gibi turistik bölgelerde de ürünü hizmet anlayışı olarak düşünürsek, turistik işletmeler arasındaki rekabet, başka turistik ülkelerde yaşanan olumlu veya olumsuz gelişmeler  sizin pazarlama çabalarınıza etki yapacaktır. Bu durumda yapacağınız en önemli şey kaliteden taviz vermeden ve eğitimli personelle en azından gelen turisti memnun ederek ülkenizden mutlu ayrılmasını sağlamaktır.

Dr Güçer konuşmasına şöyle devam etti; “Gerek işletmelerin ihtiyaç duyduğu gerekse müşterilerin muhatap olmak istediği satış ve pazarlama temsilcisinin, sıradan bir satış elemanından ziyade, bir `satış ve pazarlama danışmanı` niteliğinde olduğunu ifade etti. İşletmelerin satış ve pazarlama politikalarını gözden geçirmeleri gerektiğini vurgulayan Güçer, girişimcilere şu tavsiyelerde bulundu: `Var olan müşterilerinizi koruyun. Onları sadık müşteriye dönüştürün. En iyi reklâm ağızdan ağza yapılan pazarlamadır. Bu nedenle yeni müşteriler kazanmanın en ucuz yolu, bir müşterinizin sizin için bir tek iyi söz söylemesidir.`  




Photo Gallery