SGK DAN BİLDİRİMLERLE İLE İLGİLİ DUYURU

3050

İş Kazası Ve Meslek Hastalığı Bildirimleri Hakkında

T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Antalya Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’Nden odamıza ulaşan 05.06.2012 tarih ve 10295449 sayılı yazıda İş Kazası Ve Meslek Hastalığı Bildirimleri’nin işverenler tarafından elektronik ortamda verilebileceği, elektronik ortamda yapılan bildirimler için kağıt ortamında tekrar bildirim yapılmasına gerek bulunmadığı bildirilmiştir. Söz konusu yazı aşağıdadır. 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 13 üncü maddesinde iş kazasının tanımı, bildirilmesi ve soruşturulması, 14 üncü maddesinde ise meslek hastalığının tanımı, bildirilmesi ve soruşturulmasına ilişkin hükümlere yer verilmiş, iş kazası ve meslek hastalığının bildirilmesine ilişkin usul ve esaslar ise Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 35 ve 36 ıncı maddelerinde düzenlenmiştir. Buna göre, iş kazası ve meslek hastalığı bildirimlerinin elektronik ortamda gönderilmesi için hazırlanan bilgisayar programı 28.02.2012 tarihinde işletime açılmıştır. İşverenler tarafından elektronik ortamda gönderilecek olan İş kazası ve Meslek hastalığı Bildirim formuna www.sgk.gov.tr  adresinden , “E-SGK / Diğer Uygulamalar / Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi alt menüsünden “Hizmet Akdi İle Çalışılanlar” başlığı altındaki “İşveren Bildirim İşlemleri” ekranından ulaşılabilecektir. Bu nedenle, meydana gelebilecek her türlü iş kazası ve meslek hastalığı bildirimlerinin elektronik ortamda yapılması gerekmektedir. Elektronik ortamda yapılan bildirimler için kağıt ortamında tekrar bildirim yapılmasına gerek bulunmamaktadır.