ALTSO BAŞKANI AYDOĞAN DAN SEYAHAT ACENTALARINA ÇAĞRI

2692

AYDOĞAN ‘‘BİNDİĞİMİZ DALI KESMEYELİM’’ ALTSO Başkanı Kerim AYDOĞAN, bazı seyahat acentelerinin müşterilerini anlaşmalı oldukları işletmelere yönlendirmek amacı ile yaptıkları reklâm ve tanıtımlarda, diğer işletmelerin genelini karalayıcı, küçük düşürücü, hiçbir belge ve bilgiye dayanmaksızın yapılan yazılı ve sözlü beyanatlar ile ilgili yaptığı açıklamada bu davranışın sadece ticari işletmelere değil, bölgemizin hatta ülkemizin imajına da olumsuz etki yapabileceğinin göz ardı edilmemesi gerektiğini belirtti.

Konu ile ilgili olarak açıklama yapan Alanya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Kerim AYDOĞAN konuşmasında şu açıklamalara yer verdi.

‘‘Son günlerde gerek üyelerimizden gelen şikâyetlerde, gerekse yerel basın organlarında yer alan bazı haberlerle seyahat acentelerinin müşterilerini anlaşmalı oldukları ticarethanelere yönlendirmek amacı ile uyguladıkları yöntemlerde, bu işletmelerin tanıtımlarının yanı sıra başka işletmelerden alışveriş yapılmaması için yerleşik işletmeleri ve hatta kentin genelini karalayıcı ifadeler kullandıkları ve turistlere bu yönde yanlış bilgiler verildiği belirtilmektedir. 

Malumlarınız olduğu üzere Alanya, ülkemizin önemli turizm merkezlerinden birisidir.  Turizmdeki bu potansiyel kentin ticari hayatına da yansımış ve günümüzde halen yirmibini aşkın vergi mükellefi, dolaylı ve doğrudan turizm sektörü ile ilişkili olarak çeşitli konularda faaliyetini sürdürmektedir.  Bu yönü ile ilçemiz, Türkiye’nin diğer turizm merkezlerinden farklı olarak kent ile iç içe turizm yapılabilen bir bölgedir. Bu durumun bazı olumsuzlukları olsa da, turizm gelirinin birçok kesim tarafından paylaşılması ve turistlerle iç içe bir yaşamın olmasının, bölgemizde turizm bilincinin gelişmesi, kent peyzajı ve alışveriş mekânlarının da zamanla kendilerini yenilemeleri gibi olumlu katkıları da olmuştur.  Her sektörden sekiz bini bulan üye sayısına sahip bir meslek kuruluşu olan Odamız, ülke ve bölge turizmimizin gelişmesi, turizmin sorunları ile etkin mücadele edilebilmesinin yanında, kentimizde turistlerin karşılaştıkları olumsuzlukların azaltılabilmesi, şehirde güvenli ve düzenli bir alışveriş ortamının sağlanması için yerel yönetimlerle birlikte yoğun çabalar harcamaktadır. Bu yolla en azından turizmde ticarethanelerden kaynaklanan sorunların çözülebilmesi, turistlerin kentin her tarafında rahatsız edilmeden, alışverişe zorlanmadan dolaşabilmesini sağlayacak güvenli ve huzurlu bir alışveriş ortamı sağlayabilmek için tüm gücümüzle çalışmaktayız. Tüm bunlara rağmen yaşanabilecek münferit olumsuz davranışların da tarafımıza iletilmesi halinde yerel yönetimlerle birlikte gerekli tedbirleri de almaya hazırız. Bu düşünceden hareketle, turizm sektörün en önde gelen aktörleri olan Seyahat Acentelerinin, pek çok işletme türü ile çeşitli konularda işbirliği yapması, bu alanda aktif roller üstlenmesi, müşterilerine nihai ürün olarak birbiriyle birleştirilmiş ve bünyesinde alışverişinde bulunduğu komple hizmetler sunması da yapıları gereği normal bir durumdur.  Ancak bu sunumlarda kısa vadede sadece gelirlerini arttırmak amacı ile kendi ürünlerinin ve anlaşmalı işletmelerinin reklâm ve tanıtımları için başvurulan yöntemlerde, diğer işletmelerin ve bölgemizin genelini karalayıcı, küçük düşürücü, hiçbir belge ve bilgiye dayanmaksızın yapılan yazılı ve sözlü beyanatların sadece ticari işletmelere değil, bölgemizin hatta ülkemizin imajına da olumsuz etki yapabileceğinin göz ardı edilmemesi gerektiğini düşünmekteyiz.  Turizm sektörünün en temel ayağını oluşturan ve bölgemizde bu potansiyelin oluşmasında en önemli katkıyı yapan seyahat acentelerinin uyguladıkları bu yöntem ile kısa sürede gelirlerini arttırsalar da, yapılan yanlış tanıtım ve karalamalarla ülkemize gelen turistlerin, bölgemiz ve ülkemiz hakkında olumsuz düşüncelere sahip olmasına neden olabilmektedir.  Bu da bir bütün olan turizm sektörünün zarar görmesi ve adeta kendi bindiğimiz dalı kesmektir. Bu itibarla seyahat acentelerinizin bu konularda gerekli hassasiyeti göstermeleri ve duyarlı olmalarını beklemekteyiz. İŞLETMECİLERİN DE ARTIK SEYAHAT ACENTELERİNİN İÇİNDE ALIŞVERİŞİNDE YER ALDIĞI BİRÇOK ÜRÜNÜ BİR ARAYA GETİREREK MESLEĞİN ETİK KURALLARI İÇİNDE MÜŞTERİLERİNE SUNMASINI, SEYAHAT ACENTELERİNİN ASLİ FONKSİYONLARINDAN BİRİSİ OLARAK GÖRMELERİ GEREKMEKTEDİR Turistlere yönelik ticari işletmelere de bir çağırı yapan AYDOĞAN, ‘‘Bölgemizdeki ticarethanelerin de seyahat acentelerinin sektördeki öneminin bilincinde olarak tümüne olumsuz bakmamaları gerekmektedir. İşletmecilerin artık tüm dünyada olduğu gibi, ülkemiz ve bölgemizde de,  seyahat acentelerinin içinde alışverişinde yer aldığı birçok ürünü bir araya getirerek mesleğin etik kuralları içinde diğer işletmeleri karalamadan müşterilerine sunmasını seyahat acentelerinin asli fonksiyonlarından birisi olarak görmeleri gerekmektedir. Aynı sektörün birer parçası olan ve birbiri ile yakından ilgili olan herkesin üzerine düşen görevleri yapması, ülkemize gelen turistin memnun ayrılması için elinden geleni yapması ve öncelikle kendi hatalarını düzeltmesi gerekmektedir. Aksi takdirde yaşanacak bir olumsuzluktan sektörün tüm kesimleri zarar görecektir.’’ Dedi.