Foto Galeri

ALTSO VE ASMMMO SINDAN ÖNEMLİ KONFERANS

3571

KOSGEB DESTEKLERİ ANLATILDI ALTSO ve Alanya Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası işbirliğinde 30 Ekim 2013 Çarşamba günü KOSGEB bilgilendirme konferansı düzenlendi. Konferabsa konuşmacı olarak KOSGEB Antalya İl Müdürü Kazım Akgün katıldı.

Toplantıya ALTSO adına Yönetim Kurulu Üyeleri Hilmi Bilal Sözen, Kemal Zamanoğlu, Yüksel Kaya, Başkanlıklar Danışmanı Ayhan Önal, Alanya Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası adına da Yönetim kurulu Üyesi ve Oda Sekreteri Önder Kıvrak katıldı.

Ülkemizdeki KOBİ’lerin rekabet güçlerini geliştirmeye ve girişimcilik kültürünü yaygınlaştırmaya yönelik nitelikli hizmet ve destekler sunarak KOBİ’ lerin ekonomik ve sosyal kalkınmadaki paylarını arttırmak ve küresel pazarda söz sahibi olmasını sağlamak ve girişimcilik politikalarının belirlenmesinde etkin, dünyada örnek alınan kuruluş olma yolunda önemli bir ilerleme kaydeden KOSGEB’ in verdiği hizmet ve desteklerin paylaşılması amacıyla  düzenlenen konferansa ilgi yüksekti. KOSGEB Antalya Hizmet Merkezi Müdürü Kazım Akgün seminerde yaptığı konuşmada,”T.C. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile ilgili bir kamu kuruluşu olup, 20 Nisan 1990 tarihinde 3624 sayılı yasa ile kurulmuştur. İstanbul’da 4, Ankara’da 3, İzmir’de 2 adet ve diğer illerde birer adet olmak üzere 68 İlde 75 adet Hizmet Merkezi Müdürlüğü bulunmaktadır. KOSGEB’in hedef kitlesi; çalışan sayısı 250’nin altında olan, net satış hasılatı veya mali bilançolarından herhangi birisi 40 milyon TL’nin altında olan, AB NACE sektör kodlaması kapsamında Bakanlar Kurulu’nca desteklenmesi uygun bulunan sektörlerde faaliyet gösteren işletmeler ve girişimcilerdir. KOSGEB desteklerini, Destek Programları Yönetmeliği kapsamında sağlanan destekler, Kredi Faiz Desteği Yönetmeliği kapsamında sağlanan destekler, Laboratuvar Test-Analiz Hizmetleri olarak sınıflandırabiliriz” dedi. Destek programlarından yararlanacakların KOSGEB veri tabanında yer alması gerektiğini kaydeden Akgün, “KOSGEB veri tabanında yer almak ve desteklerden yararlanmak için KOSGEB’in www.kosgeb.gov.tr internet adresinde belirtilen belgelerle birlikte KOSGEB Birimine başvuru yapılması gerekmektedir” diye konuştu. Seminerde program destek limit ve oranları, yurt içi fuar, yurt dışı iş gezisi, tanıtım, eşleştirme, nitelikli eleman, danışmanlık, eğitim, enerji verimliliği, tasarım, sınai mülkiyet hakları, belgelendirme, test analiz ve kalibrasyon ve bağımsız denetim destekleri başta olmak üzere KOSGEB tarafından destekleri, bu desteklerin hedef kitlelerini ve destekleme limitlerini ayrıntılı bir şekilde anlatan KOSGEB Antalya Hizmet Merkezi Müdürü Kazım Akgün, “2012 Ocak ayından başlamak üzere her hafta Cuma günleri 9.30-12.00 saatleri arasında Müdürlüğümüzde 49 adet KOSGEB Destek ve Hizmetleri eğitimi gerçekleştirilmiş olup bu eğitimlere toplam Bin 960 kişi katılmıştır. Bunun yanı sıra bilgilendirme talep eden kurum ve kuruluşların üyelerine 25 adet yerinde bilgilendirme yapılmıştır” diye konuştu. KOSGEB Antalya Hizmet Merkezi Müdürü Kazım Akgün; seminerin son bölümünde sağlanan destekler ve 2013 yılı hedeflerini anlattı.




Foto Galeri