Dosyalar

TAPDK YETKİ BELELERİ BAŞVURULARI İÇİN ODAMIZ ARACI OLACAK

9441

TAPDK Yetki Belgeleri Başvuruları Odamız Aracılığı ile Yapılabilecek

TAPDK- Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu mevzuatı uyarınca, tütün mamulü ve alkollü içki satıcıları tarafından yapılacak satış belgesi başvurularının Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) tarafından yapılması gerekmektedir. Ancak başvuruların Kurum mevzuatı çerçevesinde değerlendirilmesi ve ilgililerine teslim ile düzenlenmiş bulunan belgelere istinaden yapılması gereken işlemlerin TOBB’a bağlı İl Odaları tarafından da yürütülmesi hususunda TOBB ve TAPDK ile bir protokol imzalanmıştır. Söz konusu protokol kapsamında halen Antalya Ticaret ve Sanayi Odası tarafından yürütülmekte olan başvuru işlemleri ile ilgili olarak Antalya ya gidilme zorunluluğu ile ilgili Odamız üyelerinin zaman ve iş kayıplarının önlenmesi için söz konusu işlemlere Odamızın aracılık etmesi kararlaştırılmıştır. Odamız Yönetim Kurulunun girişimleri ve yapılan görüşmeler neticesi odamızın görev alanları içinde, tütün mamulü, alkol ve alkollü içki satışı yapmak isteyen, mevzuata uygun başvuru yapan ve belge düzenlenmesi için aranılan şartları taşıdığı anlaşılan kişilerin başvuruları, Tütün Mamulü, Alkol ve Alkollü İçkilerin Toptan ve Perakende Satışı ile Satış Belgelerine İlişkin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde Antalya Ticaret ve Sanayi Odası adına, Odamız tarafından alınarak başvuru işlemine aracılık edilecektir.

Tütün mamulü, alkol ve alkollü içki satışı yapmak isteyen üyelerimizden istenen belgeler ve başvuru formu ekte yer almaktadır.

A – Perakende Satış Belgesi
   1- Tütün Mamulü, Alkol ve Alkollü İçki Perakende Satış Belgesi
   2- Tütün Mamulü Perakende Satış Belgesi
   3- Alkol ve Alkollü İçki Perakende Satış Belgesi

B – Açık Alkollü İçki Satış Belgesi

C – Toptan Satış Belgesi


* İLK SATICILIK BAŞVURUSU:
Talep sahibi bir dilekçe ile müracaat eder. Belge almak isteyen talep sahibinin Antalya İl sınırları içerisinde ve Ticaret ve Sanayi Odası üyesi olup-olmadığı kontrol edilir. Dilekçe ekinde TAPDK Satış Belgesi başvuru formu doldurulması sağlanır ve bununla birlikte, Odamızın söz konusu işlemde aracılık etmesi ile ilgili bir protokol imzalanarak belgeler teslim alınacaktır.
 
Başvuru İçin Gerekli Evraklar için TIKLAYINIZ…
Dilekçe için TIKLAYINIZ…
TAPDK Satış Belgesi Başvuru Formu İçin TIKLAYINIZ…
Belge İşlemine Odamızın Aracılık Etmesi İle İlgili Protokol için TIKLAYINIZ.

* BİLGİ DEĞİŞİKLİĞİ İŞLMELERİ: Belge sahibi dilekçe ile Odamıza başvuruda bulunur. Dilekçenin talebi yeterinde karşılayıp karşılamadığı incelenir, karşılamıyor ise dilekçenin yenilenmesi istenir. Dilekçe ekinde,  

• Gerçek Kişi – Tüzel Kişi Satış Yeri (işyeri) adresi değişikliğinde, 
    – Satış Belgesi aslı
    – Vergi Levhası aslı ve fotokopisi
    – Kayıtlı bulunulan Odadan alınan faaliyet belgesi aslı (2010 yılı),
    – Ticaret sicil gazetesi
  
• Gerçek Kişi – Tüzel Kişi Unvan değişikliğinde,
    – Satış Belgesi aslı
    – Vergi Levhası aslı ve fotokopisi
    – Kayıtlı bulunulan Odadan alınan faaliyet belgesi aslı (2010 yılı)
    – Ticaret sicil gazetesi 

• Tüzel Kişilik Yetkilisi değişikliğinde,
    – Satış Belgesi aslı
    – Son altı ay içerisinde alınmış adli sicil belgesi aslı (yetkili kişi adına düzenlenmiş)
    – Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi (yetkili kişi adına düzenlenmiş)
    – İkametgâh ilmühaberi aslı ve fotokopisi (yetkili kişi adına düzenlenmiş)
    – Ticaret sicil gazetesi fotokopisi
    – Yetki belgesinin aslı ve fotokopisi
    – İmza sirküleri aslı ve fotokopisi
    – Varsa, 1 adet vesikalık fotoğraf alınır ve evrak kayda girer.

* TERK İŞLEMİ: Dilekçe ve ekinde satış belgesi aslı alınır ve evrak kayda girer. Daha sonra Online Satış Belgesi Sistemine terk dilekçesinin tarihi girilerek belge faal durumdan çıkartılır. İlgili evraklar dosyasında saklanır.

* ZAYİ İŞLEMİ: Satıcıların, satış belgesini zayi ettiğine ilişkin dilekçeleri ile birlikte yeniden belge düzenlemesini talep etmeleri halinde “Online Satış Belgesi Sistemi”nde gerekli girişler yapılır. Mevcut bilgiler ile satış belgesi çıkartılarak bir fotokopisi alınır ve aslı talep sahibine teslim edilir. Alınan fotokopi dosyasında saklanır.

Bilgi ve İletişim:

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Ticaret ve Sanayi Müdürlüğü
Tel:0.242.314 37 84 – 314 38 20

Alanya Ticaret ve Sanayiş Odası Ticaret Şube Müdürlüğü
Tel: 0 242 512 16 97  Dahili: 25 – 13
     2010 YILI İÇİN BELİRLENEN BEDELLER PERAKENDE SATICILAR
İl merkezi veya Büyükşehir belediye sınırları içinde faaliyet gösterenler     148 TL
İlçe merkezlerinde faaliyet gösterenler                                                    90 TL
Diğer mahallerde (belde ve köylerde) faaliyet gösterenler                          28 TL AÇIK ALKOLLÜ İÇKİ SATICILARI
İl merkezi veya Büyükşehir belediye sınırları içinde faaliyet gösterenler     600 TL
İlçe merkezlerinde faaliyet gösterenler                                                  219 TL TOPTAN SATICILAR
İl merkezi ve Büyükşehir belediye sınırları içinde faaliyet gösterenler     1.515 TL
Birden fazla yerde dağıtım yapanlar                                                   2.289 TL
İlçe merkezlerinde faaliyet gösterenler                                                 600 TL
Birden fazla yerde dağıtım yapanlar                                                     910 TL
-DUYURU-
Tüzel Kişilerin 23.08.2010 tarihinden önce düzenlenmiş olan TAPDK Satış Belgeleri yeneilenecktir.
Kurumumuzca düzenlenmiş TAPDK Belgesini haiz Tüzel Kişilerin 23.08.2010 tarihinden önce düzenlenmiş olan Tüzel Kişi Satış Belgelerinin, değiştirilmesi işlemine başlanmıştır. Değişim süresi, 2011 yılı belge süre uzatım işlemi sonuna kadardır. Konu ile ilgili ilan için TIKLAYINIZ…



Dosyalar

  • 2010 YILI İÇİN BELİRLENEN BEDELLER (3,44 KB)