İŞVEREN DOSYALARI SGK ALANYA MERKEZ MÜDÜRLÜĞÜNE DEVROLDU

4334

ALANYA SOSYAL GÜVENLİK MERKEZİ’NDE İŞVEREN İŞLEMLERİ DE BAŞLADI SGK Hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde vatandaşlarımıza ulaşması için geçtiğimiz yıl,  Odamız tarafınfan kiralanan ve Odamızın da katkıları ile faaliyetine başlayan ‘’Alanya Sosyal Güvenlik Merkezi’’ ne işveren dosyalarının da devredilmesi ile Gazipaşa, Gündoğmuş ve Alanya’da bulunan işverenlerin işlemleri 4 Ekim 2010 tarihinden sonra Alanya’dan yapılabilecek

Bilindiği gibi, herkesin SGK Hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde vatandaşlarımıza ulaşması için geçtiğimiz yıl Odamız tarafından kiralanan ve yine odamızın da katkıları ile faaliyetine başlayan ‘’Alanya Sosyal Güvenlik Merkezi’’ nde verilen hizmetler işveren servisinin devreye girmesi ile önemli bir aşama kaydedildi. Konu ile ilgili olarak Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Antalya Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’nden odamıza ulaşan 30.09.2010 tarih ve 14.937.094 sayılı İşveren Dosyalarının Alanya SGM Müdürlüğüne Devri konulu yazıda konu ile ilgili açıklamalara yer verilmiştir. Söz konusu yazı aşağıdadır: GAZİPAŞA, GÜNDOĞMUŞ VE ALANYA İLÇELERİNDE KAYITLI BULUNAN TÜM İŞVERENLERİN İŞLEMLERİ ALANYA SOSYAL GÜVENLİK MERKEZ MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN YÜRÜTÜLECEK. Sosyal Güvenlik Kurumu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 01.10.2008 tarihinde yürürlüğe girmesiyle ülkemizde son dönemde Sosyal Sigortacılık İlkelerine dayalı, etkin, adil, kolay erişilebilir, aktüeryal ve mali açıdan sürdürülebilir, çağdaş standartlarda Sosyal Güvenlik Sistemini korumak ve yürütmek amacında olan genç ve dinamik bir kurum olarak hizmet vermektedir. İçemizde, Kanunun 4-1/a (Devredilen SSK Sigortalısı) ve 4-1/b (Devredilen Bağ-kur Sigortalısı) maddelerine göre sigortalılıkları devam eden vatandaşlarımızın işlemlerini yaptırmak için Sosyal Güvenlik Kurumunun taşra teşkilatı olan Antalya Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’ne gelmeleri ve işlemlerini burada yaptırmaları gerekmekteydi Ancak; İlimizin konumu itibarı ile İlçelerimizin şehir merkezine olan uzaklığı dikkate alınarak vatandaşlarımızın iş ve işlemleri için Antalya İl Merkezinde bulunan Müdürlüğümüz binasına gelmemeleri amacıyla; Alanya, Kumluca, Kaş ve Manavgat’ta Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlükleri hizmete açılmış ve 10-11.02.2010 tarihi itibarı ile faaliyete girmiştir Yine, sigortalılarımıza ait iş ve işlemlerin çoğu yeni açılan Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlükleri tarafından yapılmasına rağmen işverenlerimizin işveren dosyalarındaki işlemleriyle ilgili olarak (inşaat bitim, ihale konusu işler, borcu yoktur vb) İl Müdürlüğümüze gelmeleri ve dosya işlemlerinin İl Müdürlüğümüz tarafından yapılması zorunluluğu var idi. İşverenlerimizin, işveren dosyalarındaki işlemleri ile ilgili olarak yaptırması gereken işlemlerini bağlı bulundukları Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlükleri tarafından yapılmasının sağlanmasını teminen; Gazipaşa, Gündoğmuş ve Alanya ilçelerinde kayıtlı bulunan tüm işveren dosyalarının Alanya Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlüğüne devri tamamlanmış ve 04.10.2010 tarihinden itibaren Gazipaşa, Gündoğmuş ve Alanya ilçeleri ile bunlara bağlı belde ve köylerde faaliyet gösteren tüm işveren dosyası işlemleri Alanya Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlüğü tarafından yürütülecektir. Bu itibarla Gazipaşa, Gündoğmuş ve Alanya ilçelerinde faaliyet gösteren tüm işverenlerimizin iş ve işlemleri için 04.10.2010 tarihinden itibaren, (bu ilçelere yaklaşık 150-180 km mesafede bulunan İl Müdürlüğümüze gelmeden işlemlerini) Alanya Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlüğünde yaptırabileceklerdir. AYDOĞAN: SGK ALANYA MERKEZ MÜDÜRLÜĞÜNDE TÜM İŞVEREN HİZMETLERİNİN DE GÖRÜLMEYE BAŞLAMASI ÖNEMLİ BİR HİZMETTİR.

Konu ile ilgili bir değerlendirme yapan ALTSO Başkanı Kerim AYDOĞAN, İlçemizdeki sigortalı potansiyeli göz önüne alınarak SSK hizmetlerinin ilçemizde verilmesi için Odamız tarafından kiralanarak tüm donanımları sağlanmak sureti ile hizmet vermekte olan Alanya İrtibat Bürosu’nun ‘’Alanya Sosyal Güvenlik Merkezi’’ ne dönüştürülmesi çalışmalarının geçtiğimiz yıl tamamlandığını ve yeni yerinde hizmet vermeye başladığını hatırlatarak, Merkez Müdürlüğü’be işveren dosyalarının da devredilmesi ile artık neredeyse tüm SGK işlemlerinin Alanya’dan verilebilmesinin sevindirici bir gelişme olduğunu söyledi. Söz konusu Müdürlüğün sadece Alanya değil, Gazipaşa, Gündoğmuş ve bu ilçelerde bulunan tüm belde ve köylere de hizmet vermesinin önemine de değinen AYDOĞAN, böyle bir çalışmada Oda olarak katkı sağlamaktan ALTSO üyeleri ve tüm halkımız adına büyük son derece memnun olduklarını ifade ederek, emeği geçenlere teşekkür etti.  Alanya’nın birçok açıdan ülkemizde mevcut illerin büyük çoğunluğundan daha büyük bir potansiyele sahip olduğunun altını çizen ALTSO Başkanı Kerim AYDOĞAN, Alanya’nın gerek coğrafi açıdan gerekse idari açıdan il olması bir zaruret halini aldığını, ancak il olmadan da bazı kurumların bölgemizde yapılanmaları ile bunun sıkıntılarının aşılabileceğini, bunun da en canlı ve güzel örneğinin SGK Alanya Merkez Müdürlüğü ne dönüştürülmesi ile yaşandığını söyledi.