Foto Galeri

MOTİVASYON VE ZAMAN YÖNETİMİ SEMİNERİNE YOĞUN KATILIM

2308

BAŞARIDAKİ EN ÖNEMLİ MOTİVASYON KAYNAĞI TAKDİRDİR 
 
Odamız ile Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü işbirliğinde, düzenlenen Motivasyon ve Zaman Yönetimi konulu seminer öğrenci ve velilerden büyük ilgi gördü.17 Ekim 2009 günü gerçekleştirilen seminere konuşmacı olarak katılan  Dr. Murat Kızanlıklı, başarıya gidilen yolda en önemli unsurların başında öğrencinin takdir ve teşvik edilmesi olduğunu söyledi.

Kalabalık bir öğrenci ve veli topluluğunun katıldığı seminerin son bölümünde soru cevap kısmı vardı. Öğrenciler bu bölümde öğrenim sistemimiz ve öğrenme koşulları konusunda merak ettikleri sorulara cevaplar buldular. Takdir konusuna önemle değinen Kızanlıklı, özellikle anne ve babaların çocuklarını takdir etmesinin büyük önem taşıdığını söyledi. Dr. Murat Kızanlıklı; “Öğrenci başarısındaki en önemli motivasyon kaynağı anne-baba takdiri. Ebeveynlerin ”bu işi başarabilirsin” mesajını vermesi öğrenci başarısını olumlu yönde etkiliyor” diye konuştu.

EKSİK MOTİVASYON BİLGİYİ ÖNEMSİZ KILAR
ALTSO Konferans Salonu’nda gerçekleşen seminerde konuşan Dr. Murat Kızanlıklı, öğrencinin yeterince motive edilmemesi halinde alması gereken bilgileri önemsiz görebileceğine işaret etti.  Bu durumun son derece tehlikeli olduğunu belirten Kızanıklı, öğrenciyinin çalışma ortamı ve şartlarını onu motive edecek biçimde düzenlemenin de yararlı olacağını söyledi.
 
PLANLAR GÜNLÜK YAPILMALI
Dr Kızanıklı, “Soyut kavramları somutlaştırma yeteneklerinin geliştiği 5. sınıf ve sonrası eğitim düzeyindeki öğrenciler üzerinde yapılan araştırmaya göre, zaman yönetiminin en önemli adımlarından biri, her işin başı olan planlama. Plan günlük yapılmalı, anne veya babayla birlikte bir gün öncesinden hazırlanmalı ve mutlaka bir plan defterine kaydedilmeli” dedi. Kızanıklı zamanı iyi yönetmeden sağlıklı bir motivasyon sağlanmasının da mümkün olmadığını belirterek, “Öğrencinin performansının en yüksek olduğu saatler belirlenmeli, öğrenci evde ders tekrarını ihmal etmemeli. Öğrenci aynı mola süresi içerisinde iki farklı etkinliği yapmamalı. Öğrenci 2 saat ders çalıştıktan sonra verdiği molada oyun oynamalı, televizyon izlemeli ya da bir başka etkinlik yapmalı” dedi. ÖĞRENCİ DİNLENMEYİ ÖĞRENMELİ
Dr Kızanıklı konuşmasına şöyle devam etti; “Öğrencinin mutlaka dinlemeyi öğrenmesi gerektiğine işaret edilen araştırmaya göre, bu konudaki en önemli aktör anne ve baba. Evde dinleme alışkanlığı kazanmayan çocuk okulda da öğretmenini ve arkadaşlarını dinlemiyor. İletişim sorunu yaşayan öğrenci kendisinden ne istendiğini bilmiyor, bu da başarısızlıktan antisosyalliğe kadar birçok sıkıntıyı beraberinde getiriyor” dedi. Öte yandan seminerin amacına yönelik bir açıklama yapan Oda Başkanımız Kerim Aydoğan da, “Bölgemizde öğrenim hayatında başarıyı arttırabilmek ve bu yönde en önemli unsurlardan biri olan zamanın etkin kullanımı ve motivasyon konularında öğrenciler ile öğrenci velilerini bilgilendirmeye yönelik düzenlediğimiz seminerin öğrencilerimiz için yararlı geçtiğini düşünüyorum. Gençlerimizin öğrenim yaşamına katkı sağlamak amacıyla bundan sonra da bu tip çalışmalarımız olacaktır” dedi.




Foto Galeri

MOTİVASYON VE ZAMAN YÖNETİMİ SEMİNERİNE YOĞUN KATILIM